Sustainable Luxury by Amina - Cirkelfys på gymmet med min PT

Cirkelfys på gymmet med min PT


Martin får ofta agera PT åt mig. Jag tycker det är ganska skönt att bara göra som någon säger när man ska träna. Ibland är det så svårt att komma på övningar eller utmaningar själv och det blir lätt att det då inte blir så mycket gjort. Förra tisdagen kände jag mig lite hängig men vi bestämde oss för att gå på gymmet i alla fall. Då hittade Martin på ett cirkelfyspass för att få köra igenom hela kroppen - något vi inte gjort på ett bra tag.
 
When it's not your turn yet and you're chillin'...
 
Det gick förvånansvärt bra men det var tufft. Men det som verkligen var tufft var dagen efter... HERREGUD jag har aldrig i hela mitt liv haft sån träningsvärk. Den var ÖVERALLT. Ni vet så att man knappt kan vända på sig på natten, nästan inte kommer upp ur sängen på morgonen och fullkomligt dimper ner på stolar/toaletten för att man inte kan hålla emot med musklerna. Det är så HÄRLIGT!
 
Träningsvärk är så himla skönt i allt det onda. Man känner ju att man verkligen har gjort nånting. Så i tisdags var jag supertaggad för att köra igen...
 
Head in to my Youtube channel to see all of my videos!
 
Träningspasset bestod av att jag och Martin turades om med att göra en övning och så fort den ena var klar så tog den andra vid... Vi turades om att göra samma övning tre gånger (ex. 30 x 3 = 30 repetitioner 3 set)
 
1. Wallball (30x3): ta en medicinboll och gör knäböj och kasta sedan upp bollen högt mot väggen. Fånga och upprepa. 
 
2. Kettlebell swing (30x3): ta valfri kettlebell och svinga nära rumpan och sen framåt/uppåt. Det är benen och höften/rumpan som jobbar och inte armarna! Tryck fram rumpan så kommer svinget ut i armen automatiskt.
 
3. Armhävning (20x3): vanliga hederliga armhävningar - dock med ett krav! Näsan ska nudda marken varje gång! Om man inte orkar får man vila lite mellan eller gå ner på knäna. Tänk på att det är mycket bättre att gå ner på knä och göra korrekta armhävningar än att fuska eller tappa teknik.
 
4. Halva fällknivar (40x3): självklart kan man göra hela fällknivar också om man kan, d.v.s. att båda benen lyfts samtidigt - då blir det 20x3. Men jag är inte så bra på det så jag kör halva, d.v.s. ett ben i taget, än så länge!
 
5. Stående rodd (20x3): ta en stång, lasta valfri tyngd på (helst så att du precis klarar 20 st). Böj fram med rak rygg och "ro". Stången går mot solar plexus och nyp ihop mellan skulderbladen på ryggen.
 
6. Raka benlyft (30x3): ligg på en stepbräda eller nånting som gör att du är en bit från marken. Rumpan långt ut. Ner med benen rakt en liten bit nedanför 0-nivå (d.v.s. då du är helt rak) och sedan upp igen. Använd MAGEN!
 
7. Axelpress (20x3): ta en stång med valfri vikt och kör axelpress rakt upp i luften.
 
Det är helt ok att vila lite i övningen om man inte orkar göra alla repetitioner på en gång - det gör jag med! 
 
Ha så kul!
 
P.S. Träningsvärken var inte alls i närheten av vad den var den första gången. Kroppen vänjer sig fort!
 
 
Följ mig på Bloglovin' och Instagram
- - - - - - - -
Bloggutmaningen!
 
Dag 10: Gamla bilder på mig
Åh jag önskar att jag kunde visa lite bebisbilder men det har jag inga. Här är de äldsta bilderna jag hittade (från gamla profilbilder på Facebook)
 
 
 
 
 
 
 
// ...so this video shows a workout that Martin came up with last Tuesday. It gave me the worst muscle soreness I've ever had the day(s) after. However, we tried it again this Tuesday and this time it was much better. Go ahead and get inspired - check ot my video!
 
Also; here's some old photos of me, which was this day's challenge :)

Kommentera här: